Minggu, 08 November 2015

Adakah saya Perlu Berimanlah Reiki untuk bekerja?

Adakah saya Perlu Berimanlah Reiki untuk bekerja?

Saya tidak percaya! Ramai yang tidak percaya! Ironinya, "kufur" itu sendiri boleh menjadi satu kepercayaan yang sangat tegas. Perkara yang aneh adalah bahawa sebahagian besar daripada kita "percaya" berkuat kuasa elektro-magnetik dan graviti, tanpa mempunyai kefahaman yang mendalam bagaimana kuasa-kuasa ini kerja. Siapa tahu jika itu cuma teori atau jika mereka benar-benar wujud? Apa yang kita tahu pasti adalah bahawa komputer berfungsi apabila dihidupkan dan cawan kopi tidak pernah pergi terapung di dalam ruang. Bilakah kali terakhir anda bertemu seseorang yang enggan pasangkan komputer kerana mereka tidak percaya dalam undang-undang kedua termodinamik? Memahami Reiki mempunyai sedikit kaitan dengan kepercayaan. Ia hanya berfungsi, itu sahaja, dengan cara yang sama bahawa graviti memegang ke bawah cawan kopi saya walaupun saya tidak bersetuju dengan Newton.

Fizik Ortodoks jujur ​​boleh mengatakan bahawa mereka tidak dapat mengukur Reiki, tetapi ini adalah pasti tidak sama dengan mengatakan bahawa Reiki tidak wujud. Jika mana-mana ahli sains membuat tuntutan yang kedua, ia menunjukkan tidak lebih daripada permainan dogmatik peek-a-boo yang menafikan segala sesuatu yang tidak boleh diukur. Lagipun, yang membenarkan ahli-ahli sains ortodoks untuk menentukan sifat dan sempadan kewujudan kita?

Reiki masih kelihatan begitu luar bidang. Adakah yang rumit dan sukar?

Tidak, tidak benar-benar. Jika anda mempunyai perbualan dengan seseorang yang tahu Reiki, anda sudah berada dalam jangkauan lengan pengalaman. Persoalan hanya tinggal ialah sama ada atau tidak anda mendekati menerimanya. Reiki bertujuan untuk mengalami dan merasakan, yang pandai. Jika anda menghabiskan tahun membaca dan menyelidik Reiki, anda tidak boleh tiba pada bila-bila penghargaan sebenar dan bagaimana ia boleh memberi manfaat kepada anda; anda mungkin tidak pernah menghargai rasa mendalam bahawa segala-galanya adalah tenaga. Menjelaskan Reiki adalah jenis seperti cuba untuk menerangkan Allah. Anda boleh membuat teori tentang Tuhan sepanjang hari dan tidak pernah datang dekat dengan pengetahuan peribadi sehingga anda duduk diam-diam dalam meditasi atau doa dan mengalami Tuhan secara intuitif melalui seluruh kehidupan anda, dan bukan akademik atau intelektual. Ringkasnya, Allah itu tidak mata pelajaran akademik mahupun mengejar intelektual, walaupun orang-orang sepanjang zaman telah dikenali untuk mengejar mereka laluan. Begitu juga, Reiki perlu didekati secara intuitif dan bukan rasional. Malah, ia mungkin perlu untuk menggantung kepercayaan rasional anda cukup lama untuk melihat kawalan ketat yang rasional. Yang seorang menulis saya pepatah e-mel, Hi Tom, baik untuk mendengar dari u & terima kasih untuk maklumat kursus Reiki ... walaupun ingin menjadi lebih yakin dengan keberkesanannya ... apa-apa peluang untuk demonstrasi? Saya menulis kembali kepadanya:

Saya akan gembira untuk melakukan sesi Reiki dengan anda. Perkara pertama yang perlu ditanya ialah bagaimana membuka anda kepada proses ini. Tanya diri anda, dan anggaran, hey, berapa banyak yang aku mahu percaya atau menerima perkara ini? Pasti, kepercayaan adalah faktor, tetapi tidak untuk sebab-sebab yang didakwa oleh "realis" yang mengurangkan apa-apa keputusan yang tidak dapat dijelaskan sebagai kesan plasebo. Sebenarnya, dan yang lebih penting, keengganan untuk mempercayai mewujudkan satu keadaan di mana seseorang tidak dapat melihat, dengan itu mengesahkan keraguan mereka, yang ramai orang tersilap anggap sebagai bukti bahawa sesuatu yang tidak wujud. Apabila kita membuka, kita biarkan halangan kita, dan membolehkan semangat untuk hadir sendiri kepada kami.

Jadi, jika seorang lelaki percaya hanya 20% dalam sesuatu, maka dia akan akibatnya hanya dapat menerima kira-kira 20% daripada tenaga yang, dan akan maka secara logiknya rumuskan bahawa tenaga atau semangat hanya kira-kira 20% berkesan. Sebab-sebab kerana enggan untuk mempercayai atau untuk menyekat tenaga banyak. Jika, contohnya, seorang yang renggang dari negara mereka, dan Reiki telah membangkitkan isu ini melalui gerak hati bomoh itu, maka penerima akan separa sedar atau fizikal di menyekat aliran tenaga untuk menghalang maklumat intuitif. Ini secara langsung akan menghalang isu ini dari yang timbul kerana ia mungkin terlalu mengancam untuk pesakit pada masa itu, contohnya mereka tidak lagi bersedia untuk menyembuhkan isu-isu dalam.

Saya menulis e-mel yang lebih daripada 2 tahun yang lalu dan kawan saya telah agak diramal masih tidak mengambil saya pada tawaran saya untuk memberikan Reiki. Saya mengesyaki bahawa mungkin contoh yang saya mencadangkan dalam mel saya terlalu dekat di hati dan dia tidak benar-benar bersedia untuk mengalami Reiki; bukan kerana dia tidak percaya, tetapi kerana sedar, dia takut bahawa ia mungkin menjadi nyata dan dia takut bahawa ia benar-benar akan membangkitkan isu-isu yang menyakitkan bahawa dia telah tersembunyi dari dirinya sendiri di dalam hatinya sendiri.

Bolehkah anda Buktikan bahawa Reiki Works?

Ya, memang, tetapi yang perlu menunggu sehingga artikel seterusnya, akan datang tidak lama lagi. Terima kasih atas kesabaran anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar